زمان شناسی و مدیریت زمان


زمان شناسی و مدیریت زمان . راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی

آنکه امروز را از دست می دهد فردا را نخواهد یافت . خوشبختی آینده در استفاده کردن از زمان حال است.

کسانی که با چشمانی باز فرصت هارا می شناسند و با هوشیاری از اوقات گرانبهای خویش نهایت استفاده را می کنند و تنبلی به خود راه نمی دهند می توانند موفقیت و خوشبختی را از آن خویش نمایند.

غنیمت شمردن فرصت ها این امکان را به شخص می دهد که وی در سه محیط (خانواده . اجتماع و دانشگاه) خوشبخت و موفق باشد و همچنین به اهداف موفقیت آمیزی که برای خویش انتخاب نموده نایل شود.

ربیع انصاری عدم اعتنا به دقایق گرانبهای زندگی را بدبختی دانسته است : اکثر نامردیها و بدبختی های که گریبانگیر اشخاص می شود بر اثر عدم توجه و اعتنا به دقایق گرانبهای زندگی است.

بلی ، کسانی که به علت بی سوادی ، تنبلی ، عدم اراده و تصمیم گیری و... اوقات گرانبهای عمر خویش را به بطالت می گذرانند انسان هایی بدبخت هستند زیرا در زندگی اهداف موفقیت آمیز برای خویش انتخاب ننموده اند و در فرصت های مختلف زندگی در راه آن اهداف گامی برنداشته اند.

راز موفقیت و خوشبختی استفاده از فرصت های گرانبهای زندگی است تا با انتخاب اهداف موفقیت آمیز در زمینه های گوناگون همچون دانش ، شغل ،هنر و... به موفقیت نایل آییم.

راسل می گوید : (( برای اینکه عمری را به خوشی و موفقیت به پایان برسانیم باید موقعیت زمان را در نظر بگیریم و به اقتضای آن گام برداریم)).

اگر خواب غفلت ما را برباید و با هر توجیهی از اوقات گرانبهای خویش غافل شویم و یا هیچ گونه حرکتی در جهت اهداف موفقیت آمیز و خوشبختی آفرین خویش نداشته باشیم ،بدبختی گریبانگیر ما شده است. یک ضرب المثل سانسکریتی می گوید: به امروز توجه کنید زیرا زندگانی همین امروز است .در مدت کوتاه امروز است که تمام تغییرات و حقایق وجودی شما یعنی درخشندگی، نمو جوانی ، افتخار عمل و شکوه جوانی ظاهر می شود . دیروز یک خوابی بود و فردا یک احتمالی بیش نیست ولی امروز اگر خوب زندگانی کنید هر دیروزی را خواب خوش و هر فدایی را یک احتمال امیدوار می گرداند . پس به امروز خوب توجه کنید که بامداد جوانی همین امروز است.پس چه خوب است امروز را به بطالت نگذرانیم ،امروز را غنیمت شماریم و موفقیت و خوشبختی را از آن خویش نماییم.

((هردر)) پیش رفتن با زمان را عامل خوشبختی می داند : چون در میان زمان زندگی می کنیم مجبوریم با آن به جلو برویم در غیر این صورت او ما را به جلو خواهد راند . کسی که با میل با زمان به پیش می رود خوشبخت است .

((نلسون)) نیز تمام موفقیت های خویش را مرهون زمان می داند:

(( در هر کاری یک ربع ساعت زودتر شروع به فعالیت کردم . تمام موفقیت های خود را مرهون این اقدام هستم)) .

((دیسرائیلی)) راز موفقیت را استفاده از فرصت ها عنوان کرده است:

((راز موفقیت در زندگی این است که موقعی که فرصت آمد انسان برای استفاده از آن کاملا آماده باشد)) .

(( دکتر ماردن)) نیز فرصت را عامل جبران شکست ها و ناکامی ها برشمرده است :

((سپیده دم هر روز به هر کدام از ما فرصتی می دهد که کارهای خوبی انجام دهیم و کار را از نوع شروع کنیم تا بتوانیم شکست ها و ناکامی های دوره گذشته را جبران نماییم)) .

نویسنده و محقق : محمد رضا رجائی


[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 15 مرداد 1396 ] [ 17:25 ] [ محمد رضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]