ادب


ادب راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی

یکی از راه های رسیدن به موفقیت و خوشبختی ادب است . ادب از ارزش ها به شمار می رود و هیچ ثروتی مثل علم و ادب نیست . ادب زیوری گرانبهاست که دوستان را زیاد می کند ،انسان را نزد همگان عزیز می نماید ، عمل را بارور می کند، خصلت های اخلاقی را در انسان کامل می کند و انسان را از رذیلت های اخلاقی باز می دارد ، فرهنگ انسانی را بالا می برد و به انسان روشنایی می بخشد .

حضرت امیر (ع) به فرزندشان امام حسن (ع) می فرمایند :

ای فرزند ، ادب فراگیر و دل را به نور ادب روشنی بخش زیرا دل بزرگتر است از این که پلیدی بر او وارد گردد . آگاه باش که اگر بینوا شوی ادب تو را ثروتی است و اگر در تنهایی و غربت مانی او تو را یار باوفایی است . با جمال و ثروت خود ، دوستانی یکدل نمی توان به دست آوری چنانچه با ادب خواهی توانست . ادب راهنمایی بس تواناست که به سوی خوی های نیکو رهنمون می کند و اگر ادب زینت انسان نبود چهارپایی بیش نیست .

با این سخن مولا در می یابیم که هر کس با ادب است خوشبخت و موفق است و هر کس ادب ندارد بدبخت است . آن حضرت در کلامی دیگر درباره ادب چنین می فرمایند : ادب نیازمندان را ثروت است .

نویسنده و محقق : محمد رضا رجائی


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 15 مرداد 1396 ] [ 17:26 ] [ محمد رضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]