شوخ طبعی و خنده

شوخ طبعی و خنده – راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی

با شوخ طبعی و خنده ، امراض روحی و جسمی خویش را درمان کنید، زیرا همان طور که غصه و غم موجب ناراحتی اعصاب ، افسردگی ، دلهره ، اضطراب و عدم آرامش می گردد ، شوخ طبعی ، خنده و شادی باعث سلامت روحی و جسمی می شود .

با خندیدن ، غم ها و غصه ها زایل می گردد و آرامش به انسان باز می گردد . خنده ، درمان هر دردی است و مشکلات زیادی را سامان می بخشد . دانشمندان زیادی راز سلامتی انسان را خنده و شوخ طبعی دانسته اند و انسان را از غم و غصه خوردن برحزر داشته اند . ((پرمودا بترا)) خنده را بهترین دوا دانسته است :

دو مرد از پشت میله های زندان نگاه میکردند ، یکی به خاک نظر داشت و دیگری به ستاره ها .خنده بهترین دواهاست . هم خودتان بخندید و هم دیگران را قلقلک بدهید .

((اندرومتیوس)) نیز راز سلامتی را خنده و شوخ طبعی می شمارد :

وقتی که می خندیم همه چیز به نفع جسم و ذهن ما پیش می رود . آن چه برای سالم ماندن بدان نیاز داریم . خندیدن است . زندگی آن قدرها جدی نیست . بیایید شوخی را جدی تر بگیریم .

(( یوریس ساخاروف)) بهترین نسخه را نشاط و شادمانی ( و خنده و شوخ طبعی) بر شمرده است :نشاط و شادمانی را طبیعت رایگان برای مداوا در اختیارمان گذارده است .

ویلیام اینشتین نیز معالجه را در خنده ، شوخ طبعی و خوشحالی دانسته است :

وقتی که مریضی به یکی از اطبا مراجعه کرد . طبیب پس از معاینه کامل به وی گفت : معالجه تو فقط خنده و خوشحالی است .

خنده و شوخ طبعی باعث طول عمر انسان نیز می گردد ، همانطور که می دانید خنده ، غم ها و غصه ها را زایل می کند ، دوای افسردگی و بعضی از امراض روحی ، خنده و شادی است و راه آمدن بر مشکلات و... خنده است .

بنابراین انسان با خندیدن دیرتر پیر می گردد و عمرش طولانی می گردد- همان گونه که غم و غصه انسان را زود پیر میگرداند . شاید شنیده باشید که به شخصی که زود پیر گشته ، می گویند : (( او زیاد غصه خورده)) یا ((غم فرزند او را پیر کرد.))

((شکسپیر)) خوشی و نشاط ( و خنده و شوخ طبعی) را عامل درازی عمر برشمرده است :

عقل و هوش خود را با خوشی و نشاط دمساز کن تا هزاران آسیب از میان برود و عمرت دراز شود.

((رول سیمون)) نیز می گوید :

خنده فکر را قوی و بدن را توانا می سازد .

آثار شوخ طبعی و خنده بسیار زیاد است و به همین علت آن را راه رسیدن به موفقیت و خوشبختی نامیده ایم .

حضرت محمد (ص) می فرمایند :

مومن ، مزاح کننده و خوش حالت است .

رسول گرامی اسلام در گفتار دیگری می فرمایند :

دلتنگ مباش ، چه دلتنگی تو را از دنیا و آخرت باز می دارد .

از این گفتار گهربار می فهمیم که غم ، غصه و دلتنگی مانع حرکت است و شوخ طبعی ، خنده و شادمانی عامل حرکت هست . حضرت سلیمان در گفتاری می فرمایند :

دل شادمان و مسرور خاصیت نوش دارو دارد .

بلی خنده و شادمانی داروی هر دردی است و می تواند در سختی های زندگی گره گشا باشد و نیز عامل حرکت است ، حرکت به سوی سعادت و خوشبختی در دنیا و همچنین عمل به انجام فرامین الهی برای ساختن آخرت . یکی از بزرگان خواسته است تا تصویر درونمان را بهاری کنیم :

در درون خویش زمستانی مساز و خود را از سوز و سرما و بی برگی آن منالان ، در خزان عمر هم که هستی بگذار وجود تو سرشت بهاران داشته باشد .درخت طبیعت جوانه بزند و نسیم ذوقت خوشه های آرزو را به جنبش در آورد . دنیای بیرون تصویری از درون توست ، بگذار در دنیای درون تو همیشه بهار باشد.

فرق فصل زمستان با بهار خیلی زیاد است . بیاییم درون خویش را بهاری کنیم ، از غم ، غصه ، دلهره ، اضطراب ، افسردگی ، رنج و ... فاصله بگیریم و شادمان ، خوشحال ، شوخ طبع و خندان باشیم ، آن وقت می فهمیم که وجود ما بهاری شده است ، یک دنیا عوض شده ایم و به سعادت و خوشبختی رسیده ایم و از آثار شادمانی و خنده بهره مند گردیم .

نویسنده و محقق : محمد رضا رجائی


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 15 مرداد 1396 ] [ 17:27 ] [ محمد رضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]