شغل های حساس؛انسان های فرصت طلب

شغل های حساس؛انسان های فرصت طلب

در بین ملت های مختلف دنیا ملتی بهروز است که فرهنگ سازی را سرلوحه ی ابعاد زندگی خویش قرار دهد. اگر افراد جامعه، شخصیت عادی اجتماع همچون آرایش، زیبایی و لباس های آنچنانی داشته باشند ولی از فرهنگ کافی برخوردار نباشنند به جای سیر صعودی، سیر نزولی داشته و هرگز به خواسته های مشروع خویش نخواهند رسید.

عدم فرهنگ غنی موجب عواقب سوء و زیان بار چون عدم امنیت، فروپاشی زندگی خانوادگی و مشکلات عدیده ی دیگری خواهد بود. بدین جهت باید مردم با فرهنگسازی و از سوی دیگر استفاده ی صحیح از سرمایه های حیات از رشد کافی بهره مند گردند. یکی از مسائل مطرح در میان مردمی که فرهنگ کافی نداشته و در فقر فرهنگی بسر می برند مسأله ای با موضوع شغل های حساس و انسان های فرصت طلب است که پس از چندی فرصت طلبان بر اثر عدم تعهد، شغل های حساس آن مردم را قبضه نموده و آنها را با بحران های شدیدی مواجه می سازند. از آن جمله حرفه حساس، پزشکی است که عده ای سودجو و منفعت طلب آن را بازیچه ی امیال نفسانی خویش قرار داده اند و به این جهت آحاد جامعه برای درمان امراض خویش امنیت جانی ندارند و در این بین عده ای دیگر نیز قربانی زیرمیزی ها، تبانی ها و سفارش های پزشک نماها خواهند شد. به عبارت ساده، امروزه بر اثر عدم رعایت خصلت های اخلاقی و فضیلت های انسانی، شغل مقدس پزشکی به صورت حرفه ای ناکارآمد در آمده که علل و عواملی چون مادی گرایی، عدم حس مسؤلیت، عدم دین پذیری، عدم معلومات کافی و همچنین حماقت و سفاهت پزشک نماها باعث بروز آن است. بنابراین باید ملت ها فرهنگ سازی را سرلوحه ی امور دیگر زندگی قرار داده و باعث رشد و تعالی جوامع گوناگون شوند تا با چنین مشکلات خانمان براندازی رو به رو نشده و آحاد آن در امنیت کامل و با آسودگی کامل به پیشرفت و تکامل خویش تداوم بخشند.

محمد رضا رجایی نویسنده و محقق


[ بازدید : 72 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 22 شهريور 1396 ] [ 20:22 ] [ محمد رضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]